Human Design door de ogen van Anouk Kral

En dat aanbieden van nog maar 1 traject, dat voelde helemaal goed. Want als ik echt een JA
voel, dan kan ik ook helemaal los gaan en barst ik bijna uit elkaar van de energie om aan de
slag te gaan. Dan ben ik niet meer te stoppen en stort ik mij bijna maniakaal, maar met heel
veel liefde en passie op mijn nieuwe project. Als het goed voelt, dan gaan alle remmen los.
En dat heeft mij ook heel veel succes gebracht in mijn business.


Wat ging ik nog meer anders doen in mijn business?

Ik heb verder gekeken naar wat ik nog meer kon aanpakken in mijn business, zodat het beter
aansloot op mijn Human Design profiel. Zo heb ik gekeken naar een manier om meer te
kunnen verbinden met mijn doelgroep. Dus niet alleen maar zenden, wat ik tot dusver
meestal deed. Maar ik ben gaan luisteren naar wat er speelt bij mijn klanten en bied nu ook
de ruimte aan waardoor ik kan reageren op de vragen waarmee men bij mij komt. Dat doe ik
door maandelijkse masterminds/brainstormsessies te organiseren. En door wekelijkse Q&A’s
te organiseren in een besloten community.

Eigenlijk was dit ook een logische stap. Ik kreeg al doorgaans los her en der vragen, DM’s,
appjes van kun je even met mij meedenken? Wil je even feedback geven? Wil je hier even
naar kijken? Kun je even richting aangeven? En ik wist niet hoe ik die vragen kon klusteren.
Maar door het organiseren van vaste brainstormsessies en door het starten van een besloten
online community, kan ik dat nu juist wel doen. Op een vaste tijd en een vaste plek en op een
manier die bij mij past.

Energie
In mijn reading hoorde ik verder dat ik als generator heel veel energie heb en ook een
bijdrage aan anderen kan leveren met mijn energie. Dit resoneerde wel met mij. Ik hoor dat
ook heel vaak terug in mailtjes of in reacties op masterclasses: “love your energy”. “Wow,
lekkere energie heb jij”. “Ik ben helemaal aan”. En een Nar (mijn branding archetype) zit van
nature ook hoog in de energie. Die staat voor lichtheid, vrolijkheid, plezier, vermaak,
entertainment. Dus dat is zeker iets wat bij mij past.

Actie in de taxi
Het is fijn om veel energie te hebben. En die energie kan ik ook juist inzetten om in actie te
komen. Ik ga ook heel lekker op die actie. Ik houd van actie in de taxi. Niet voor niets ben ik
een (brand) activator. Maar waar ik mij bewust van ben nu, is dat het voor mij dus beter
uitpakt als ik pas in actie kom, als ik response voel, en als dat echt een duidelijke JA is. Pas
dan kan ik lekker gaan knallen. En dat is dus een hele andere werkwijze dan hoe ik daarvoor
mijn business runde.

Bevestiging
Wat ik ook mooi vond om te ontdekken. Wat voor mij meer een bevestiging was (maar dat is
ook fijn). In mijn reading stond dat mensen bij mij komen omdat ze verwachten dat ik het
gevoel dat ze over zichzelf hebben, kan veranderen. En dat is denk ik omdat ik hun potentie
zie. Omdat ik zie wat hun uniek maakt en waarmee ze zich kunnen onderscheiden. Dat is ook

gewoon wat ik het liefste doe, vrouwelijk ondernemers activeren om hun merk
onderscheidend op de kaart te zetten, dus dit was meer een bevestiging dan een eye opener,
maar dat was ook lekker om te lezen.

Gaven
Als ik mijn “gaven” volgens mijn chart bekijk, komt dat neer op dat ik anderen kan helpen
met blokkades doorbreken, met richting geven, teachen, supporten, eerlijke mening geven,
luisteren, creatieve ideeën aandragen, helpen om je meer te kunnen onderscheiden en
zorgen voor meer plezier, luchtigheid en speelsheid.
Plezier, luchtigheid en speelsheid

Geen grap. Dit staat echt in mijn Human Design Chart. Ik verzin het niet. Dat is toch een
beetje thuis komen. Dit is toch exact wat ik doe. En waar ik vrouwelijke ondernemers mee wil
helpen. En of course ligt dit ook helemaal in het straatje van de Nar. Plezier, luchtigheid, de
sleur doorbreken, meer speelsheid. Maar het gaat verder.

Ik kan volgens mijn reading anderen inspireren door zelf te delen over mijn reis, over de
fouten die ik heb gemaakt, over het experimenteren, over trial and error, over 10 keer vallen
en 11 keer opstaan.

Vallen en opstaan
En dit is ook precies hoe ik mijn business heb gebouwd. En dat is ook wat ik anderen graag
wil meegeven. Omdat ik van mening ben dat het niet perfect hoeft. Omdat je fouten mag
maken, omdat dat geen falen is. Omdat je er van kunt leren en jezelf weer kunt verbeteren.
Elke dag een stukje beter kunt worden.

Dat typeert mij ook. Ik ga all-in met een gestrekt been er in. Als ik iets in mijn hoofd heb (en
ik voel dus vanuit response een echte JA), dan gebeurt het ook. Dan blijf ik niet eerst nog
maanden peinzen. Dan ga ik er vol voor, ook al betekent dat vallen en opstaan. Dat hoort er
bij.

En er staat hier in mijn chart dus letterlijk dat ik hierover mag vertellen met humor, liefde en
compassie. Nou, volgens mij doe ik niet anders dan met liefde, humor en compassie vertellen
over mijn reis als ondernemer, met vallen opstaan, met alle fuckups en successen, en alles
wat daar bij komt kijken, dus dit voelde ik helemaal.

De avonturier
Bovendien ben ik volgens mijn chart: de avonturier. Chaotisch en kleurrijk. Anders. Ik ben van
tegen de stroming in. Nou, werkelijk……dat herken ik zeker. Ik noem zelf vaak dat ik er juist
ben voor die gedreven gekkies en de crazy ones. Outsiders die het anders willen doen. De
buitenbeentjes die misschien nu nog onbegrepen zijn, maar waar zoveel potentie in zit. Dus
dit snapte ik wel.

Pionieren
Zo ben ik ook begonnen in 2006 met Fotomarketing. Het was destijds nieuw, het was anders,
het was niet mainstream, niet wat iedereen al deed, tegen de stroming in. Het was
pionieren. Lef hebben. Dus “de avonturier” is wel een herkenbaar type voor mij. Het is ook
een archetype wat heel erg bij mij past vanuit mijn vorige business. In mijn huidige business
speelt de Nar de belangrijkste rol.

Coco Chanel
Vanuit mijn pioniers/avonturiers achtergrond, heb ik vaak Coco Chanel als voorbeeld gebruik.
Hele creatieve geest, werd niet door iedereen begrepen, bracht een kledingstijl op de markt
die compleet anders was dan gebruikelijk, ze was wars van hoe het hoorde, en was duidelijk
onderscheidend en is daar ook heel succesvol mee geworden. Is ook begonnen met niets,
maar heeft wel een heel imperium opgebouwd. Typisch voorbeeld van een avonturier. Met
een rebels tintje. Ze heeft de boel behoorlijk wakker geschud.

Mijn boodschap en Human Design
En daar is moed en lef voor nodig. En dat wil ik juist vrouwelijke ondernemers ook laten zien,
dat je het mag gaan proberen, doen, zonder de druk dat het direct een instant succes hoeft
te zijn.

Echt, ga genieten van die reis. Heb lef. Maak plezier. Ga proberen, maak fouten, leer er van
en ga verder. Maak de moeilijke beslissingen. Stop met twijfelen. Ga je niet in allerlei bochten
wringen. En pleasen. Ga niet voor middelmatig. Doe wat jij echt wilt doen. Wat jij het liefste
doet.

En zet daarbij jezelf op één. Oordeel niet zo streng over jezelf. Ontspan. Have fun. Neem de
tijd om aan je merk te bouwen. Stapje voor stapje. En elke dag een stukje beter. Maar ga
staan voor je waarde. Wees die professional, die specialist, die expert. Dat A-merk.
Voor de meeste vrouwelijke ondernemers geldt, je kunt zoveel meer dan je denkt, in ieder
van ons zit zoveel potentie. Dus own it gewoon! We hoeven niet allemaal zo vast te houden
aan het vaste stramien. Dat mag veel losser, speelser en luchtiger. Let’s play some more! Dat
is de boodschap die ik graag wil meegeven. En ik voel dat dat ook helemaal past bij mijn
Human Design profiel.