Human Design door de ogen van Anouk Kral

Anouk Kral is al 15 jaar brand activator en leert vrouwelijke ondernemers hoe ze meer zichzelf zijn in hun brand. Waardoor ze meer eigenheid in hun merk en branding creëren. Anderhalf jaar geleden volgde Anouk een 1-op-1 businessempower traject bij Marleen. In dit blog vertelt ze meer over haar ervaringen en hoe de Human Design inzichten haar eigen brand “Architype your brand’ tot een bloeiend programma maken.

Missie Anouk Kral
Als brand activator leer ik klanten hoe ze meer zichzelf kunnen zijn in hun brand. Dat doe ik door stil te staan bij hoe je meer persoonlijkheid in je brand kunnen stoppen, hoe je je merk meer in jezelf kunt laden en hoe je dieper in je merk kunt zakken. Dit omarmen en embodyen van je merk doe je om meer eigenheid in je branding te krijgen, waardoor je je beter kunt onderscheiden in de markt. Dat klinkt misschien heel logisch, maar in de praktijk blijkt dat we vaak blinde vlekken hebben voor wat ons nou daadwerkelijk eigen maakt. Wat ik doe in branding, heeft voor mij grote raakvlakken met Human Design. Daarom wilde ik mijzelf aan de hand van Human Design beter leren kennen, zodat ik ook dieper in mijn profiel kon zakken. Niet maar stug doordenderen. Maar stil staan bij wat nou eigenlijk de juiste strategie is voor mij. Daarom ben ik in het Human Design traject bij Marleen gestapt.

Sacrale Generator
Ik kwam in dit traject tot de ontdekking dat ik een type Generator ben. Na mij ingelezen te hebben in dit type, herkende ik mij daar zeker in. Het hebben van veel energie. Een passie hebben om te werken en om te bouwen. Dat is wel typisch hoe ik in elkaar zit. Iets specifieker gezien ben ik een sacrale generator. Het loont dus voor mij om bij beslissingen af te gaan op mijn buikgevoel. Dat was iets wat ik even weer moest horen. Een goede reminder voor mij, omdat ik eigenlijk in het moment heel goed kan voelen of ik iets wil of niet. Maar in de praktijk was ik mij er niet zo bewust van en ging ik vaak aan dat gevoel voorbij, en nam ik uiteindelijk toch de beslissing met mijn hoofd.

Dankzij het Human Design traject durf ik nu beter op mijn buikgevoel af te gaan bij het nemen van beslissingen. En ook te reageren vanuit respons. Het reageren vanuit respons, dat was vrij nieuw voor mij, want het zit heel erg in mij om zelf te initiëren en de zaadjes te planten. Ik heb leren luisteren, observeren, afwachten en voelen. Waarom komen klanten bij mij? En waarmee komen ze bij mij? Deze vragen heb ik mijzelf telkens weer gesteld in mijn business.

De ommezwaai

Ik heb vervolgens besloten om mijn business anders in te richten en nog maar één ding aan te bieden. Eén simpel, helder aanbod waar ik alles in geef: mijn ‘Archetype your Brand traject’, waarbij je spelenderwijs met een branding toolkit je eigen merkstijl leert te herkennen en door te voeren. Ik heb al mijn energie in mijn one thing gestoken waarbij ik echt wist dat er vraag naar was. Omdat mij die vragen zo vaak gesteld werden. Mijn klanten waren echt op zoek naar concrete handvatten om hun brand mee te bouwen. En dat aanbieden van nog maar één traject, dat voelde helemaal goed. Want als ik echt een JA voel, dan kan ik ook helemaal los gaan en barst ik bijna uit elkaar van de energie om aan de slag te gaan. Dan ben ik niet meer te stoppen en stort ik mij bijna maniakaal, maar met heel veel liefde en passie op mijn nieuwe project. Als het goed voelt, dan gaan alle remmen los. En dat heeft mij ook heel veel succes gebracht in mijn business.

Wat ging ik nog meer anders doen in mijn business?

Ik heb verder gekeken naar wat ik nog meer kon aanpakken in mijn business, zodat het beter aansloot op mijn Human Design profiel. Zo heb ik gekeken naar een manier om meer te kunnen verbinden met mijn doelgroep. Dus niet alleen maar zenden, wat ik tot dusver meestal deed. Ik ben gaan luisteren naar wat er speelt bij mijn klanten en bied hier nu meer de ruimte aan door maandelijkse masterminds/brainstormsessies en wekelijkse Q&A’s te organiseren in een besloten community.

Energie voor actie in de taxi

In mijn traject hoorde ik dat ik als Generator heel veel energie heb en ook een bijdrage aan anderen kan leveren met mijn energie. Dit resoneerde met mij. Ik hoor dat ook vaak terug in mailtjes of in reacties op masterclasses: “love your energy”. “Wow, lekkere energie heb jij”. “Ik ben helemaal aan”. En een Nar (mijn branding archetype) zit van nature ook hoog in de energie. Die staat voor lichtheid, vrolijkheid, plezier, vermaak, entertainment. Dus dat is zeker iets wat bij mij past. Het is fijn om veel energie te hebben. Ik ga ook heel lekker op die actie. Ik houd van actie in de taxi. Niet voor niets ben ik een (brand) activator. Waar ik mij bewust van ben nu, is dat het voor mij dus beter uitpakt als ik pas in actie kom, wanneer ik respons voel, en en duidelijke ja voel. Pas dan kan ik lekker gaan knallen en dat is dus een hele andere werkwijze dan hoe ik daarvoor mijn business runde.

Plezier, luchtigheid en speelsheid

Als ik mijn “gaven” volgens mijn chart bekijk, lees ik dat ik anderen kan helpen met blokkades doorbreken, met richting geven, teachen, supporten, eerlijke mening geven, luisteren, creatieve ideeën aandragen, helpen om je meer te kunnen onderscheiden en zorgen voor meer plezier, luchtigheid en speelsheid. Geen grap. Dit staat echt in mijn Human Design Chart. Ik verzin het niet; dat is toch een beetje thuis komen want dit is exact wat ik doe en waar ik vrouwelijke ondernemers mee wil helpen. En of course ligt dit ook helemaal in het straatje van de Nar. Plezier, luchtigheid, de sleur doorbreken, meer speelsheid. Ik kan volgens mijn Human Design reading anderen inspireren door zelf te delen over mijn reis, over de fouten die ik heb gemaakt, over het experimenteren, over trial and error, over 10 keer vallen en 11 keer opstaan.

Vallen en opstaan

Dit is ook precies hoe ik mijn business heb gebouwd en dat is ook wat ik anderen graag wil meegeven. Omdat ik van mening ben dat het niet perfect hoeft. Omdat je fouten mag maken en dat fouten maken geen falen is. Omdat je ervan kunt leren en jezelf weer kunt verbeteren. Elke dag een stukje beter kunt worden. Dat typeert mij ook. Ik ga all-in met een gestrekt been. Als ik iets in mijn hoofd heb (en ik voel dus vanuit response een echte JA), dan gebeurt het ook. Dan blijf ik niet eerst nog maanden peinzen. Dan ga ik er vol voor, ook al betekent dat vallen en opstaan. Er staat in mijn chart letterlijk dat ik hierover mag vertellen met humor, liefde en compassie. Nou, volgens mij doe ik niet anders dan met liefde, humor en compassie vertellen over mijn reis als ondernemer, met vallen opstaan, met alle fuckups en successen, en alles wat daar bij komt kijken, dus dit voelde ik helemaal.

Mijn boodschap en Human Design

Ik wil vrouwelijke ondernemers laten zien dat je mag doen, zonder de druk dat het direct een instant succes hoeft te zijn. Echt, ga genieten van die reis. Heb lef en maak plezier. Maak fouten, leer ervan en ga verder. Maak de moeilijke beslissingen. Stop met twijfelen. Ga je niet in allerlei bochten wringen. Ga niet voor middelmatig. Doe wat jij echt wilt doen. Wat jij het liefste doet. Zet daarbij jezelf op één en oordeel niet zo streng over jezelf. Relax & have fun. Stapje voor stapje, elke dag een stukje beter en ga staan voor je waarde. Voor de meeste vrouwelijke ondernemers geldt, je kunt zoveel meer dan je denkt, in ieder van ons zit zoveel potentie. Dus own it! We hoeven niet allemaal zo vast te houden aan het vaste stramien. Dat mag veel losser, speelser en luchtiger. Let’s play some more! Dat is de boodschap die ik graag wil meegeven.

Anouk Kral

www.anoukkral.com