Human Design strategie, autoriteit en centrums

  • Wat zijn alle Human Design types en wat is de best passende strategie?
  • Waar staat autoriteit voor en hoe je de beste keuzes maakt?
  • Wat kun je met je centrums? En wat is het verschil tussen wit en ingekleurd?

“Verhelderend, activerend en super krachtig.”

“Focus op waar ik echt gelukkig van wordt.”

“Afgestemde antwoorden die ook zeer praktisch zijn”

Human Design strategie, autoriteit en centrums

Je hebt je gratis Human Design chart aangevraagd en je wilt meer weten over wat jouw blauwdruk over je zegt. In je chart kunt je lezen wat je type, strategie, autoriteit en je centrums zijn. In dit blog lees je wat die termen precies inhouden en wat dit voor jou persoonlijk betekend. Houd dus je chart bij de hand en ontdek de basis van jouw persoonlijke Human Design.

1. Overzicht vijf Human Design types en hun strategieën.

2. Overzicht zeven Human Design autoriteiten.

3. Toelichting negen Human Design centrums.

4. Praktisch aan de slag met je persoonlijke Human Design.

Overzicht vijf Human Design types en hun strategieën

Human Design kent vijf types die hun eigen unieke strategie kennen. Door je type te kennen, weet je hoe je in het algemeen bent en hoe je kunt handelen om daar te komen waar je wilt zijn. Als jij niet jezelf bent en dus niet volgens je type leeft of werkt, dan kan dat voelen alsof je tegen de stroom inzwemt of zoekende bent. Het volgen van je eigen natuurlijke strategie geeft je de vrijheid om je eigen weg te gaan. Het ene type is niet beter of belangrijker dan het andere. Iedereen heeft zijn of haar eigen rol in het geheel. Het kennen van de wijsheid van je eigen type en die van je directe omgeving zorgt ervoor dat we op een fijnere, eenvoudigere en effectievere manier samenwerken.

Dit is de natuurlijk strategie van de vijf Human Design types:

  • Manifestors met strategie ‘initiëren vanuit vernieuwende ideeën’: zijn de aanjagers en hebben een drive om te initiëren en verandering te brengen. Ze handelen vol power om nieuwe dingen neer te zetten. De belangrijkste eigenschappen van Manifestors zijn krachtige leiders, onafhankelijk en invloedrijk. Het volgen van hun eigen strategie geeft rust en ruimte. Wanneer ze deze niet volgen ervaren ze boosheid. Ongeveer 7% van de wereld is een Manifestor type.

 

  • Manifesting Generators met strategie ‘wachten of respons’: zijn de bouwers en hebben een drive om aan verschillende passie te werken. Ze handelen vanuit onderbuikgevoel en informeren hun omgeving voordat ze in actie komen.  De belangrijkste eigenschappen van Manifesting Generators zijn snel in actie komen, dingen tegelijk doen en weten hoe ze zo snel mogelijk dingen kunnen doen. Wanneer ze hun eigen strategie volgen geeft hun dit voldoening en rust. Wanneer ze deze niet volgen ervaren ze boosheid. Ongeveer 33% van de wereld is een Manifesting Generator type.

 

  • Generators met strategie ‘wachten op respons’: zijn de bouwers en creator en hebben een drive om vol focus aan hun passie te werken. Ze handelen vanuit onderbuikgevoel. De belangrijkste eigenschappen van Generators zijn energiek, passievol, gefocust en harde werkers. Het volgen van hun eigen strategie geeft voldoening en vervulling.  Wanneer ze deze niet volgen ervaren ze frustratie. Ongeveer 37% van de wereld is een Generator type.

 

  • Projectors met strategie ‘wachten op de uitnodiging’: zijn de wijze begeleiders en hebben een drive om te coachen, te leiden en te adviseren. Ze handelen vanuit de persoonlijke uitnodiging. De belangrijkste eigenschappen van Projectors zijn wijs, intuïtief en ze hebben een unieke visie. Het volgen van hun eigen strategie geeft succes. Wanneer ze deze niet volgen ervaren ze bitterheid. Ongeveer 22% van de wereld is een Projector type.

 

  • Reflectors met strategie ‘wachten op de maan(d)cyclus’: zijn de spiegels voor hun omgeving. Ze hebben de drive om op een zachte manier te begeleiden. De belangrijkste eigenschappen zijn goede luisteraars en voorstanders van vrede. Het volgen van hun eigen strategie geeft hun en de wereld het verrassingseffect. Wanneer ze deze niet volgens ervaren ze teleurstelling. Ongeveer 1% van de wereld is een Reflector type.

Overzicht zeven Human Design autoriteiten

Human Design kent zeven autoriteiten. Door je autoriteit te kennen, weet je hoe je de beste keuzes maakt en bepaal je de koers van je leven. Wist je dat je elke twee seconden een nieuwe keuze kunt maken? Dit geeft mogelijk al een gevoel bevrijding. Toch kan het soms best moeilijk zijn om in het moment een beslissing te maken. Het antwoord op jouw vragen vind je niet in je mind, maar voel je ergens in je lichaam. Jouw Human Design autoriteit brengt helderheid hoe jij de beste beslissingen kunt maken.

Dit is de krachtige keuzestrategie van de zeven Human Design autoriteiten:

  • Emotionele autoriteit: je hebt tijd nodig voor helderheid, net als 50% van alle mensen. Je maakt keuzes wanneer je emotionele kalmte en helderheid ervaart. Neem nooit beslissingen vanuit enthousiasme, verdriet of boosheid. Som moet je er een of twee nachtjes over slapen. Je kunt een scala aan emoties ervaren, die als golven door je heen gaan. Wacht de ups en downs van die emotionele golven af. Ontvang nieuwe inzichten en perspectieven en maak een krachtige keuzes wanneer je helderheid hebt.

 

  • Onderbuikgevoel autoriteit (sacraal): je onderbuik beslist in het moment, net als bij 35% van alle mensen. Je maakt de beste keuzes door af te gaan op je onderbuikgevoel. Het draait niet om proactief zijn, maar om reageren vanuit respons. Vraag jezelf af: krijg ik hier energie van? Of: haal ik hier voldoening uit? Voel je in je buik een ‘uh huh’, ‘hmmm’, of ‘aha’ of ‘yep’, dan is dat jouw ‘ja’. Voel je een ‘uh’, ehm, of ontstaat er een krampend gevoel, dan is dat jouw ‘nee’. Dit gevoel met (bijbehorende geluid) komt eerder dan je over het antwoord kunt nadenken.

 

  • Intuïtieve autoriteit (milt): je instinct beslist, net als bij 7% van alle mensen. Jij maakt je keuzes intuitief en spontaan. De beste keuzes maak jij zonder aarzeling en in het moment. Je hoort een fluisterende stem die je laat weten wat je mag doen. Het is belangrijk dat je hoofd zich er niet mee gaat bemoeien, want dan is het spontane in het moment weg.

 

  • Innerlijk weten autoriteit (gps): je innerlijke weten maakt de beste keuzes, net als bij 2% van alle mensen. Je hebt een innerlijk weten. Je weet wat goed of fout is zonder het te kunnen uitleggen. Je weet het gewoon, het is een gevoel. Je moet zelf ontdekken hoe dit innerlijke weten tot je spreekt. Je ontdekt dit door naar je eigen stem te luisteren. Bijvoorbeeld door jezelf op te nemen en/of jezelf vragen te stellen. Dan hoor jee aan de frequentie van je stem wat de beste keuze is.

 

  • Hartsverlangen autoriteit (ego/wil): je hart maakt de beste keuzes, net als bij 3% van alle mensen. Voor jou zijn de woorden ‘ik volg mijn hart’ en ‘ik wil’ van toepassing. wanneer je de beste keuzes wilt maken. Je weet wat je wilt en weet daardoor wat goed voor je is.

 

  • Mentale autoriteit (mind): je kiest vanuit een mentaal denkproces, net als 2% van alle mensen. Je hebt een idee en legt dit uit aan de ander, dan hoor je jezelf praten en weet je of het gesprek voor jou echt klopt. Het is handig om met verschillende mensen in gesprek te gaan. Niet zozeer om hun mening te horen, maar vooral om naar jezelf te kunnen luisteren. Je weet dan precies wat jouw beste keuze is.

 

  • Maan/maand autoriteit (outer): klankborden is de weg naar de beste beslissingen, dit doet 1% van alle mensen. Deze autoriteit is uniek voor Reflectors. Wanneer je voor een (grote) keuze komt te staan, is het belangrijk dat je een volledige maancyclus wacht tot je je keuze maakt. Voor jou is het belangrijk dat je de fasen van de maan bestudeert en die meeneemt in je besluitvormingsproces.

 

Toelichting negen Human Design centrums

Human Design kent negen centrums en vertellen je hoe jij (on)bewust denkt en doet. Is een centrum (in)gekleurd, dan is dit jouw talent, kracht en superpowers. Je hebt consistent en consequent toegang tot de energie uit dit centrum. Het is dus een krachtige tool om vanuit te leven en te werken. Eén van deze centrums is bij iedereen dominant aanwezig. Wanneer je jouw leven, carrière  of business opbouwt vanuit dit ingekleurde centrum zal je een gevoel van gemak en succes ervaren. Het maakt je super aantrekkelijk voor je omgeving. Het is dus tijd om meer bewuster te worden van je krachtige talenten.

Zijn de centrums wit of open, dan ben je op dat gebied flexibel en empathisch. Je staat letterlijk open voor de wereld. Het is ook mogelijk dat je in dit centrum jouw belemmerende patronen herkent. Vanuit jouw open centrums kun je namelijk de energie van de ander spiegelen en ook sponsen. Wanneer je niet lekker in je vel zit ben je sneller geneigd om de energie van je omgeving te absorberen (te sponsen) en ervaar je mogelijk gedoe of chaos. Het is dus belangrijk dat je weet waar je open centrums voor dienen zodat je jouw omgeving kunt spiegelen. Hierdoor word je een waardevolle spiegel voor je omgeving.

Dit zijn de thema’s van de negen Human Design centrums. In de afbeelding zie je welk centrum je waar terugvindt in je eigen chart.

  • Hoofdcentrum: inspiratie, denken  en ideeën vertalen.
  • Mindcentrum: verwerken van informatie, onderzoeken en analyseren.
  • Keelcentrum: expressief zijn, spreken, zingen en manifesteren.
  • Gps-centrum: weten wie je bent (identiteit/branding), richting geven en zelfliefde.
  • Wilcentrum: ambitie, wilskracht en daadkracht, toewijding en eigenwaarde.
  • Miltcentrum: intuïtie, lichaamsbewustzijn, leven in het moment.
  • Sacraal centrum: vitaliteit, levensenergie, vruchtbaarheid en sensualiteit.
  • Emotioneel centrum: emoties doorvoelen, verlangens realiseren en angsten doorbreken.
  • Wortelcentrum: beweging, gedrevenheid en ‘doe’-energie.

Praktisch aan de slag met je persoonlijke Human Design

Human Design is een praktische tool om meer helderheid te krijgen in wie je van nature echt bent. Het is een stap voor stap avontuur waarbij je elke keer weer nieuwe dingen over jezelf ontdekt, oude patronen doorbreekt en meer plezier, voldoening en vrijheid ervaart in je leven of werk. Je start met je type, strategie en autoriteit. Je type zegt veel over je kerneigenschappen. Jouw strategie zegt veel over je natuurlijke manier om in beweging te komen zonder hard te werken. Hoe meer je vanuit je natuurlijke strategie in actie komt, hoe meer deuren zich openen die voorheen gesloten leken. Jouw autoriteit zegt veel over hoe jij de beste keuzes maakt. Keuzes die uitvallen zoals jij wilt zonder te twijfelen. Deze drie items vormen de basis van wie je bent en geven houvast in het maken van krachtige keuzes, interactie met je omgeving en de moed om concrete stappen te zetten.

Wanneer je steeds meer kansen en mogelijkheden ervaart op je pad, ga je verder met je centrums. Je gaat je verdiepen in je meest krachtige talent en ontdekt waarom je nu ervaart dat een uitdaging maar op je pad blijft komen. Je ontdek wat de rode lijn is van die uitdaging en hoe je dit vervelende patroon kunt doorbreken. Ondertussen merkt je ook dat je talenten inzetten je meer gemak geeft en dat je simpeler en sneller jouw werk doet. Je ervaart het ontdekken van je persoonlijke Human Design als een ontdekkingsreis die je niet had willen missen.

Wil je starten met het ontdekken van jouw persoonlijke Human Design, start vandaag nog met deze unieke ontdekkingsreis. Speciaal voor jou is de Human Design ontdekkingsreis van 2,5 uur langs je type, strategie, centrums en cijfers uit je profiel. Voor € 97,- krijg je toegang tot ons online platform en kunt direct aan de slag. Je volgt deze online training in je eigen tempo en je blijft onbeperkt toegang houden. 

Sleutel

Human Design ontdekkingsreis van 2,5 uur met e-books en werkboeken € 97,-

Deze ontdekkingsreis van 2,5 uur is een online avontuur. Met één klik voeg je op een simpele manier je persoonlijke profiel toe. Je ziet alleen de inhoud die voor jou van toepassing is. Zo kun je de focus op jezelf houden en stap voor stap dit boeiende avontuur aangaan.

Je ontvangt aan de hand van vooraf ingesproken audio’s, e-books, video’s over Human Design meer inzicht in je persoonlijke Human Design. Ter aanvulling krijg je toegang tot 4 uur aan Q&A video’s met vragen van deelnemers.